Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Bloggtips till er bloggare

Av Alma Jonsson - 16 september 2012 09:30

Kommer bli mycket saker jag ska hinna med idag. Har en hel del saker att blogga om, sen måste jag planera inför nästa veckas bloggning, städa rummet, ut med Leija, & en massa mer saker. Men egentligen så är det ganska skönt att alltid ha en söndag man ska göra en massa saker på. För då slipper man gå runt & tänka ''Jaha, nu har det gått en timme till'' osv.

Så jag har absolut ingenting emot allt jag ska göra.


Men såhär på morgonen tänkte jag ge er bloggare tips på hur du får mer besökare på bloggen! 

1. Kommentera andras bloggar

Alla som har en blogg tycker om att få kommentarer på sina inlägg, det visar att folk faktiskt läser och uppskattar bloggen. När du kommenterar andras blogginlägg kan du ange din bloggadress och får på så sätt både en länk till din blogg och folk som klickar på länken.


2. Registrera dig till topplistor

Det finns mängder med topplistor/bloggportaler som listar bloggar inom olika ämnen utifrån hur många besökare de har. Registrera dig till topplistorna så får du både besökare och en länk! Även om antalet besökare som kommer från topplistor ofta är ganska begränsat är det ändå bra att få länkar till sin blogg. Mer länkar – bättre placering hos Google – mer besökare!


3. Pusha dina inlägg

Skriv ett bra/informativt/roligt/kontroversiellt/intressant blogginlägg och pushainlägget på http://www.pusha.se/ Du kan få en hel del trafik till din sida om ditt blogginlägg intresserar folk.

 

4. Länka till andra

Genom att länka till andra får du ofta länkar tillbaka. Var generös med att länka till andra bloggar i dina inlägg och var inte rädd för att bli av med besökare genom att de försvinner till andra sidor, dina besökare kommer komma ihåg att det var du som gav det bra tipset om den andra sidan.


5. Byt länkar med varandra/gör ett länkbyte

Kontakta andra bloggar som skriver om liknande saker som du själv och fråga ifall de vill byta länkar. Att länken du får kommer från en blogg med samma inriktning som din är både bra för sökmotoroptimeringen och ökar sannolikheten att den andra bloggens läsare även kommer tycka din blogg är intressant.

 

(Källa)


 
 
Evah - En av Karlstads största bloggar

Evah - En av Karlstads största bloggar

16 september 2012 14:59

Vilka bra tips. :) Roligt med bloggtips tycker jag. :)

http://Evaaaahs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma Jonsson - 1 december 2012 12:31

NY BLOGG!!!!   http://wolfz.bloggplatsen.se/   http://wolfz.bloggplatsen.se/   http://wolfz.bloggplatsen.se/   http://wolfz.bloggplatsen.se/     ...

Av Alma Jonsson - 1 december 2012 09:04

AND I'M BACK ON TRACK!!!! Nu är jag tillbaka från bloggpausen. Har haft det jävligt skönt utan bloggningen, men även saknat den en heeeeel del.Så vad har hänt dom hära 3-4 veckorna? Haha, inte mycket faktiskt. Jag har fortfarande inte börjat sköta ...

Av Alma Jonsson - 13 november 2012 14:33

Blir en ganska lång bloggpaus, men är tillbaka 1 december som ni ser! Massa nya och fräscha inlägg då. Behöver även denna bloggpausen då jag just för tillfället är väldigt bloggtrött... Men ni får ha det jätte bra, puss!  ...

Av Alma Jonsson - 13 november 2012 13:10

OBS: Leija's säng är inte direkt klar, ska köpa sötare kuddar och så. Men detta får duga så länge!Och bilden bilden under ''sängbilden'' har jag som bakgrund (printscreenat) hur söt är hon inte liksom?! (Tryck på bilderna för bättre kvalité.   ...

Av Alma Jonsson - 13 november 2012 11:51


Ska snart ut och fota lite, samt träna lydnad med Leija. Var bra längesen jag gjorde det sist och känns som om det skulle behövas också. Men såklart så måste ju batteriet tilll kameran laddas först... Att jag alltid glömmer sätta batteriet på laddnin...

About Me

NY BLOGG:
http://wolfz.bloggplatsen.se/

Ovido - Quiz & Flashcards