Direktlänk till inlägg 22 september 2012

Test - Hur nyttig är du?

Av Alma Jonsson - 22 september 2012 15:56

TEST - HUR NYTTIG ÄR DU?


1.Det är dags för lunch i skolan, du:

A) Hatar skolmaten, så du & några vänner
sticker och äter någon annan stans.

B) jag äter det som är i matsalen.

C) Tar lite grönsaker & en macka.


2. Det är dags för utflykt med klassen, i din matlåda tar du med dig:

A) Mackor, juice och kanske godis.

B) Vatten och frukt

C) Choklad, kakor och läsk


3. Så här ofta äter du varje dag:

A) Så sällan jag kan

B) Så fort det blir mat äter jag

C) Ungefär var tredje timme


4. Det här tänker du när du ska äta:

A) Att jag så snabbt som möjligt vill bli av med min hunger

B) Hur många kalorier maten innehåller

C) Inger särskilt, jag äter sakt och känner när jag är mätt


5. Du ska ha myskväll med vännerna, du föreslår att ni äter:

A) Inger alls, mina vänner får gärna äta något, men jag vill inte.

B) Massor av godis, chips och läsk i mängder!

C) Kanske att vi lagar någon god mat, sen käkar vi godis!


6. Dina vänner föreslår att ni ska fika, du:

A) Det är alltid jag som frågar om folk vill fika, jag fikar jämt!

B) Följer gärna med och käkar nått gott

C) Säger att jag inte har tid, fast än att jag har det


7. Hur ofta äter du onyttigt?

A) På helgerna

B) Varje dag

C) Aldrig


8. Känner du dig ofta trött?

A) Ja, jag känner mig ofta trött & fryser mycket

B) Nej, väldigt sällan

C) Nja, ibland känner jag mig orkeslös med noll energi


9. Vad äter du helst?

A) Tacos

B) En god sallad

C) Pizza eller hamburgare


10. Det är fest, och chipsskålan kommer fram, du:

A) Springer fram till skålen och plockar en näve med chips

B) Du håller dig ifrån skålen hela kvällen

C) Du tar lite grann då & då


POÄNG:
(p. = Poäng)

Fråga 1. A)0p. B)5p. C)10p.

Fråga 2. A)5p. B)10p. C)0p.

Fråga 3. A)10p. B)0p. C)5p.

Fråga 4. A)0p. B)10p. C)5p.

Fråga 5. A)10p. B)0p. C)5p.

Fråga 6. A)0p. B)5p. C)10p.

Fråga 7. A)5p. B)0p. C)10p.

Fråga 8. A)10p. B)5p. C)0p.

Fråga 9. A)5p. B)10p. C)0p.

Fråga 10. A)0p. B)10p. C)5p.

Räkna nu ihop dina poäng.


RESULTAT:

0-30 Poäng - Super onyttig! Äte lite nyttigare och må bättre.

35-70 Poäng - Bra balans! Fortätt så som du gör, riktigt härligt.

75-100 Poäng - Du tänker alldeles för mycket på vad du stoppar i dig. Våga äta lite gosaker ibland!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma Jonsson - 1 december 2012 12:31

NY BLOGG!!!!   http://wolfz.bloggplatsen.se/   http://wolfz.bloggplatsen.se/   http://wolfz.bloggplatsen.se/   http://wolfz.bloggplatsen.se/     ...

Av Alma Jonsson - 1 december 2012 09:04

AND I'M BACK ON TRACK!!!! Nu är jag tillbaka från bloggpausen. Har haft det jävligt skönt utan bloggningen, men även saknat den en heeeeel del.Så vad har hänt dom hära 3-4 veckorna? Haha, inte mycket faktiskt. Jag har fortfarande inte börjat sköta ...

Av Alma Jonsson - 13 november 2012 14:33

Blir en ganska lång bloggpaus, men är tillbaka 1 december som ni ser! Massa nya och fräscha inlägg då. Behöver även denna bloggpausen då jag just för tillfället är väldigt bloggtrött... Men ni får ha det jätte bra, puss!  ...

Av Alma Jonsson - 13 november 2012 13:10

OBS: Leija's säng är inte direkt klar, ska köpa sötare kuddar och så. Men detta får duga så länge!Och bilden bilden under ''sängbilden'' har jag som bakgrund (printscreenat) hur söt är hon inte liksom?! (Tryck på bilderna för bättre kvalité.   ...

Av Alma Jonsson - 13 november 2012 11:51


Ska snart ut och fota lite, samt träna lydnad med Leija. Var bra längesen jag gjorde det sist och känns som om det skulle behövas också. Men såklart så måste ju batteriet tilll kameran laddas först... Att jag alltid glömmer sätta batteriet på laddnin...

About Me

NY BLOGG:
http://wolfz.bloggplatsen.se/

Ovido - Quiz & Flashcards