Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

Åsikt - sjukt.

Av Alma Jonsson - 9 oktober 2012 17:45

För er som läst aftonbladet idag ELLER sett på ''The Typical Invandraren'' på facebook vet om videon som lades upp när en rottweiler ''attackerar'' en liten pojke på 6 år.

På facebook finns de en hel del hat kommentarer till hunden. Många så kallade ''Invandrare'' (även svenskar) Skrev att dom skulle sparka på hunden tills den släppte eller blev illa skadat. Hur i hela helvetet kan man säga så om en igentligen helt oskyldig hund?! Folk skrev till och med att hundarna är mycket mindre värda än människor och att man inte kan lita på dom. Åt helvete med er som säger så. Leija, hon är min hund. Och även min bästavän. Jag litar på henne mer än vad jag litar på en människa.

Och för det första så är inte hunden ute efter att bita/göra illa barnet. Om man tittar på hunden på videon och inte på barnet så ser man TYDLIGT att hunden vill ''leka'' och visar ingen tendens på aggressivt beteende. Hade hunden velat bita barnet så hade den gjort de, men istället blev de en kul dragkamp med barnets byxor. 

Visst, nu ska inte en hund göra sådär på stan. Den har antagligen hamnat hos en ägare som inte har någon som helst erfarenhet av hundrasen rottweiler. Tycker det är så synd att alla dessa kamphundar jämt och ständigt ska få så mycket hat. En rottweiler, amstaff, pitbull osv. Kan vara en lika bra familjehund som en gammal golden retriver.


Och en sak till jag kom att tänka på, jag kan nästan svära på att hade det varit en liten hund som chihuahua eller papillon så hade det inte blivit nån stor grej alls utav det här! Inte om de hade varit en golden retriver t.ex

Det är så sjukt att det ska bli ett sånt jävla liv för att det är en kamphund.

Och att läsa kommentarerna på facebook gör en tårögd. Folk skriver saker som:

- DÖDA HUNDJÄVELN PÅ EN GÅNG!

- Hundar har ingen rätt alls att vara i stan

- Hade de varit mitt barn hade jag sparkat hunden tills den dog

- Avliva hunden på en gång med ett skott i pannan

- Hundjäveln förtjänar en jävlig död

Osv. Det är sjukt, hur kan man skriva så ens? ingenting är hundens fel. Allt är ägarens fel från första början.

Det är så synd att dessa raser, som kan vara så himla underbara, ofta hamnar hos helt fel människor. Och sedan blir det nått liknade det här, så får kamphundarna väldigt mycket skit för det. Dom får skit för nått som EGENTLIGEN är ägarens fel.

Där har ni min åsikt om detta. Och ja, det är såklart synd om barnet! Men ändå... Hatar när folk ska skylla allt på en hund. Är vissa människor så jävla mycket bättre mot djuren? Nej, verkligen inte.

Videon hittar ni HÄR <--

   

   

 
 
Ingen bild

Stina:)

9 oktober 2012 19:25

Håller helt med! Jag har en amstaff och den är lika farlig som en golden eller vilken hund som helst, och bara för att den kanske gjorde något mot ett barn så betyder det inte att alla andra ska skada den. Aja, tack och hej:)

 
Ingen bild

Tina

10 oktober 2012 12:16

du har helt rätt! det kan även vara så att barnet gav konstiga blickar till hunden, tänkt på de?
eller att hunden inte kände sig trygg med deras omgivning.
men hade jag vart mannen så hade jag stannat kvar,
vilket en riktig ägare också hade gjort.
tycker det är sjukt att varje gång det händer något sånthär så ska hunden/hundarna få skiten.
bra skrivet, alma.
Hejdå :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma Jonsson - 1 december 2012 12:31

NY BLOGG!!!!   http://wolfz.bloggplatsen.se/   http://wolfz.bloggplatsen.se/   http://wolfz.bloggplatsen.se/   http://wolfz.bloggplatsen.se/     ...

Av Alma Jonsson - 1 december 2012 09:04

AND I'M BACK ON TRACK!!!! Nu är jag tillbaka från bloggpausen. Har haft det jävligt skönt utan bloggningen, men även saknat den en heeeeel del.Så vad har hänt dom hära 3-4 veckorna? Haha, inte mycket faktiskt. Jag har fortfarande inte börjat sköta ...

Av Alma Jonsson - 13 november 2012 14:33

Blir en ganska lång bloggpaus, men är tillbaka 1 december som ni ser! Massa nya och fräscha inlägg då. Behöver även denna bloggpausen då jag just för tillfället är väldigt bloggtrött... Men ni får ha det jätte bra, puss!  ...

Av Alma Jonsson - 13 november 2012 13:10

OBS: Leija's säng är inte direkt klar, ska köpa sötare kuddar och så. Men detta får duga så länge!Och bilden bilden under ''sängbilden'' har jag som bakgrund (printscreenat) hur söt är hon inte liksom?! (Tryck på bilderna för bättre kvalité.   ...

Av Alma Jonsson - 13 november 2012 11:51


Ska snart ut och fota lite, samt träna lydnad med Leija. Var bra längesen jag gjorde det sist och känns som om det skulle behövas också. Men såklart så måste ju batteriet tilll kameran laddas först... Att jag alltid glömmer sätta batteriet på laddnin...

About Me

NY BLOGG:
http://wolfz.bloggplatsen.se/

Ovido - Quiz & Flashcards