Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

Sminktips

Av Alma Jonsson - 30 oktober 2012 15:00

Tänkte ge er bloggläsare lite smink tips nu faktiskt!


Till dig som använder dig utav foundation/brunkräm.

Innan du har på foundationen så är det bra att använda någon ansiktskräm/salva innan, då slipper du torra fläckar!

Och när du väl har på foundationen, använd en foundationpensel. Det är mycket fräschare att använda en sån, istället för att använda fingrarna + att det blir mycket snyggare! Och att använda fingrarna kan även innebära mer finnar, då fingrarna kan vara smutsiga. 

Ett till tips är att istället för att dra penseln så ska du ''dutta'' då blir det inte som ''ränder'' utan den blir mycket snyggare applicerad på huden än om du drar penseln. 


Och har du finnar/röda fläckar som 'lyser'' igenom? Använd då ett coverstick på fläcken/finnen innan du har på foundationen! Jag använder mig utav ett coverstick från IsaDora som heter ''Perfect Coverstick'' det kostar väl runt 79:- om jag inte minns fel!


Har du dock en glansig/fet hud så kan det vara bra att ha ett tunt lager med puder ovanför foundationen. Den får huden mer ''matt'' ett tips där är ett puder från IsaDora som heter ''Antie Shine Mattefying Powder'' Ett puder som är enligt mig superbra!


För bästa resultat, så följ dessa steg.

1. Använd en kräm/salva i hela ansiktet för att slippa torra fläckar.

2. Använd ett coverstick på röda fläckar/finnar för att dom inte ska ''lysa'' igenom.

3. ''Dutta'' på foundationen i hela ansiktet, ta god tid på dig så blir det extra snyggt.

4. Ha sedan på ett tunt lager, det vill säga väldigt lite puder på foundationen för att slippa glansig hur + att foundationen stannar kvar längre.


Länkar till produkter jag använder.

Salva/kräm

Coverstick

Foundation

Puder

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma Jonsson - 1 december 2012 12:31

NY BLOGG!!!!   http://wolfz.bloggplatsen.se/   http://wolfz.bloggplatsen.se/   http://wolfz.bloggplatsen.se/   http://wolfz.bloggplatsen.se/     ...

Av Alma Jonsson - 1 december 2012 09:04

AND I'M BACK ON TRACK!!!! Nu är jag tillbaka från bloggpausen. Har haft det jävligt skönt utan bloggningen, men även saknat den en heeeeel del.Så vad har hänt dom hära 3-4 veckorna? Haha, inte mycket faktiskt. Jag har fortfarande inte börjat sköta ...

Av Alma Jonsson - 13 november 2012 14:33

Blir en ganska lång bloggpaus, men är tillbaka 1 december som ni ser! Massa nya och fräscha inlägg då. Behöver även denna bloggpausen då jag just för tillfället är väldigt bloggtrött... Men ni får ha det jätte bra, puss!  ...

Av Alma Jonsson - 13 november 2012 13:10

OBS: Leija's säng är inte direkt klar, ska köpa sötare kuddar och så. Men detta får duga så länge!Och bilden bilden under ''sängbilden'' har jag som bakgrund (printscreenat) hur söt är hon inte liksom?! (Tryck på bilderna för bättre kvalité.   ...

Av Alma Jonsson - 13 november 2012 11:51


Ska snart ut och fota lite, samt träna lydnad med Leija. Var bra längesen jag gjorde det sist och känns som om det skulle behövas också. Men såklart så måste ju batteriet tilll kameran laddas först... Att jag alltid glömmer sätta batteriet på laddnin...

About Me

NY BLOGG:
http://wolfz.bloggplatsen.se/

Ovido - Quiz & Flashcards