Direktlänk till inlägg 5 november 2012

4 tips till dig med löshår

Av Alma Jonsson - 5 november 2012 18:07

Nu ska mitt skolschema göras om! Skönt.

Ska få börja 10:40 och sluta 13:10 ungefär istället för att få lov att gå upp 06:20 och sluta 11:20. Sov morgon varje dag! Klagar inte. 

Ska snart tvätta löshåret och fixa det med lite balsam och sånt skit så att det inte känns lika slitet längre!

Kan ge er lite tips om ni har löshår. Jag brukar göra dessa saker, och det funkar riktigt bra för mig. Så kom inte med nå kommentarer.


1. Tvätta det cirka 2 gånger i månaden med schampoo och balsam, låt blasamet sitta i håret i cirka 5-10 minuter innan du sköjer ut det.


2. Borsta aldrig i blött löshår!


3. Använd dig av silikondroppar som du har i i håret 1-2 gånger i veckan. Finns på kick, åhlens osv. Inte dyrt alls.


4. Använd värmeskydd som på ditt vanliga hår om du ska platta, locka krusa eller något liknande.


Jag har använt mig av dessa 4 saker, och det ena löshåret jag har, har jag haft sen mars 2012, och det är än idag riktigt fint faktiskt! 


Tycker även att ni bloggläsare kan vara sjukt snälla och gilla min nya profilbild på facebook!  

Bilden hittar ni HÄÄÄÄR


 

 
 
emelie

emelie

5 november 2012 18:47

Riktigt fin blogg måste jag säga :)

http://mlieaxelsson.se

 
Ingen bild

Emma

5 november 2012 19:38

Haha, kul att du själv söker likes på din bild.
Och du skrev ett inlägg häromdan att det kvittade hur många likes man hade.
Hur ska du ha det?

Alma Jonsson

5 november 2012 20:16

Sa aldrig att det kvittade, och skrev själv att jag är en person som vill ha likes. Läs lite noga nästa gång! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alma Jonsson - 1 december 2012 12:31

NY BLOGG!!!!   http://wolfz.bloggplatsen.se/   http://wolfz.bloggplatsen.se/   http://wolfz.bloggplatsen.se/   http://wolfz.bloggplatsen.se/     ...

Av Alma Jonsson - 1 december 2012 09:04

AND I'M BACK ON TRACK!!!! Nu är jag tillbaka från bloggpausen. Har haft det jävligt skönt utan bloggningen, men även saknat den en heeeeel del.Så vad har hänt dom hära 3-4 veckorna? Haha, inte mycket faktiskt. Jag har fortfarande inte börjat sköta ...

Av Alma Jonsson - 13 november 2012 14:33

Blir en ganska lång bloggpaus, men är tillbaka 1 december som ni ser! Massa nya och fräscha inlägg då. Behöver även denna bloggpausen då jag just för tillfället är väldigt bloggtrött... Men ni får ha det jätte bra, puss!  ...

Av Alma Jonsson - 13 november 2012 13:10

OBS: Leija's säng är inte direkt klar, ska köpa sötare kuddar och så. Men detta får duga så länge!Och bilden bilden under ''sängbilden'' har jag som bakgrund (printscreenat) hur söt är hon inte liksom?! (Tryck på bilderna för bättre kvalité.   ...

Av Alma Jonsson - 13 november 2012 11:51


Ska snart ut och fota lite, samt träna lydnad med Leija. Var bra längesen jag gjorde det sist och känns som om det skulle behövas också. Men såklart så måste ju batteriet tilll kameran laddas först... Att jag alltid glömmer sätta batteriet på laddnin...

About Me

NY BLOGG:
http://wolfz.bloggplatsen.se/

Ovido - Quiz & Flashcards